Όταν ο γαλλικός οίκος μόδας Hermes συνάντησε την Αίγινα
Ακόμα και οι πιο φανατικοί λάτρεις της υψηλής ραπτικής ίσως να μη γνωρίζουν τη σχέση του εμβληματικού οίκου μόδας Hermès με την Ελλάδα και συγκεκριμένα με την Αίγινα! Ο πρόεδρος του σύγχρονου Hermès που έκανε τον οίκο κυρίαρχο παίκτη στον χώρο της μόδας παγκοσμίως, Ζαν Λουί Ντιμά και η Ελληνίδα σύζυγός του αρχιτέκτονας Ρένα Γρηγοριάδη, οι οποίοι έφυγαν από τη ζωή το 2010 και το 2009 αντίστοιχα, λάτρευαν τη χώρα μας. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι δυο τους μαζί με τα παιδιά τους, Σαντρίν και Πιερ-Αλέξις, επέλεξαν το αγαπημένο νησί του Αργοσαρωνικού για να φτιάξουν την εξοχική κατοικία τους. Μάλιστα η τελευταία επιθυμία του Ντιμά ήταν να θαφτεί στη Αίγινα.
Ο θάνατος της Ρένας Γρηγοριάδη-Ντιμά ήταν η αφορμή για να αποκαλυφθεί η στενή σχέση του οίκου και της οικογένειας με την Ελλάδα και τη Μεσόγειο γενικότερα.
Σήμερα, οι απόγονοι του ζεύγους Ντιμά, προερχόμενοι από μια πολύ δεμένη οικογένεια, δεν κρατούν κρυφό το γεγονός ότι έμαθαν από τους γονείς τους να σέβονται τη γη και τα αγαθά της και να απολαμβάνουν τις ιδιαίτερες μυρωδιές της Μεσογείου. Για όσους λοιπόν δεν το γνωρίζουν, την Hermès χαρακτηρίζουν οι στενοί οικογενειακοί δεσμοί και η σφραγίδα της Μεσογείου.
Δύο χρόνια μετά τον θάνατο του Ζαν Λουί Ντιμά, το 2012, ο οίκος Hermès επιλέγει για την καμπάνια της σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι τον Αρχαίο Ελαιώνα με τις υπεραιωνόβιες ελιές που λούζει το φυσικό φως του ήλιου στην περιοχή Παχιά Ράχη της Αίγινας. Η επιλογή της τοποθεσίας έγινε για δύο λόγους: Πρώτον, η σχέση της ιδρύτριας οικογένειας με το νησί και δεύτερον, ο ιερός χαρακτήρας της τοποθεσίας.
Οι ελιές και το μαγευτικό τοπίο της Παχιάς Ράχης όμως, κίνησαν το ενδιαφέρον και της Σαντρίν Ντιμά, η οποία γύρισε μια ταινία μεγάλου μήκους με τίτλο “Νόστος” που απέσπασε και βραβείο σε Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ. Η ταινία της έγινε αφορμή να γίνει γνωστή η Αίγινα σε ολόκληρο τον κόσμο. Η ίδια, συγκινημένη, θα πει ότι η Ελλάδα που μέχρι πρόσφατα αποτελούσε απλώς προορισμό διακοπών και τόπο καταγωγής της μητέρας της, απέκτησε άλλη σημασία όταν η Ρένα Γρηγοριάδη της μίλησε για τις παιδικές της αναμνήσεις. Αφορμή έγινε ένας πίνακας της μακρινής δεκαετίας του ‘20, ζωγραφισμένος από τη Θάλεια Φλωρά-Καραβία που μάλλον είχε συγγένεια με τη μητέρα της. Όλο αυτό ενέπνευσε την ίδια να μάθει περισσότερα για τη ζωγράφο. Έτσι η ταινία της αφορά ουσιαστικά τη ζωή και τη δουλειά της καλλιτέχνιδας. Αποτελεί όμως και ένα έργο που μιλά για την οικογενειακή της ιστορία, με απώτερο σκοπό να κατανοήσει η ίδια η Σαντρίν το “πώς είναι να είσαι σήμερα Ελληνίδα”.
Ο χαρακτήρας της Ελλάδας, της Μεσογείου και της Αίγινας ρέει μέσα στο DNA του διάσημου οίκου. Τα χαρακτηριστικά φουλάρια, σχεδιασμένα από την Ελληνίδα Ιουλία Αμπατιέ, τα οποία εμπνεύστηκε από τις κρητικές τοιχογραφίες, τα πανάκριβα αρώματα με τα μεσογειακά ονόματα και τις ελληνικές μυρωδιές, αποδεικνύουν ότι η οικογένεια Ντιμά συνεχίζει να τιμά την κατά το ήμισυ καταγωγή της προβάλλοντας την Ελλάδα σε κάθε ευκαιρία.