Ύδρα – Στα παρασκήνια της ταινίας “Το Παιδί και το Δελφίνι” | One Day Cruise

Ύδρα – Στα παρασκήνια της ταινίας “Το Παιδί και το Δελφίνι”

Το ομότιτλο μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Ντιβάιν που εκδόθηκε το 1955 και έγινε ταινία με πρωταγωνίστρια τη Σοφία Λόρεν και φόντο το νησί της Ύδρας, έχει γράψει ιστορία στον κινηματογράφο. Η υπόθεση αφορά το πολύτιμο εύρημα ενός ναυαγίου, ένα χρυσοχάλκινο άγαλμα ενός παιδιού πάνω σε ένα δελφίνι, το οποίο υποτίθεται ότι έχει μαγικές δυνατότητες. Το άγαλμα αυτό το ανακαλύπτει τυχαία μια φτωχή σφουγγαρού. Το μπλέξιμο ξεκινά όταν εκείνη εκμυστηρεύεται την ανακάλυψή της στον φίλο της και τον γιατρό του νησιού. Η Ύδρα είναι η κεντρική τοποθεσία όπου εκτυλίσσεται η ταινία.

Φινέτσα, αριστοκρατικός αέρας, μοναδική αρχιτεκτονική ταυτότητα και πλούσια ιστορία ενός νησιού που σιγά σιγά είχε αρχίσει να παίρνει τα πάνω του στη “χρυσή” δεκαετία του ‘60 που ο ελληνικός κινηματογράφος – και όχι μόνο – βρισκόταν σε πλήρη άνθηση. Εδώ θα διαβάσετε άγνωστες λεπτομέρειες από τα παρασκήνια της θρυλικής ταινίας.

  • Πρόκειται για την πρώτη χολιγουντιανή παραγωγή που γυρίστηκε στην Ελλάδα και την πρώτη αμερικανική παραγωγή με πρωταγωνίστρια τη Σοφία Λόρεν.

  • Η Σοφία Λόρεν που υποδύθηκε τη Φαίδρα ήταν ήδη δημοφιλής σταρ στην Ελλάδα. Έφτασε στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 1956 για τα γυρίσματα. Στο αεροδρόμιο την υποδέχτηκαν άνθρωποι της παραγωγής αλλά και θαυμαστές της. Το πλήθος που είχε μαζευτεί ήταν τόσο μεγάλο που χρειάστηκε η επέμβαση της αστυνομίας για να αποσυμφορηθεί η κατάσταση. Παρόμοιο ήταν και αυτό που συνέβη όταν έφτασε στην Ύδρα για τα γυρίσματα. Η ίδια παραδέχτηκε εκ των υστέρων ότι δεν είχε ξαναζήσει ποτέ κάτι ανάλογο στην καριέρα της.

  • Η Λόρεν έμεινε 39 μέρες στην Ύδρα. Γυρίσματα έκανε και στην Ακρόπολη, στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και στη Γλυφάδα. Κάποια γυρίσματα έκανε και στον Πειραιά με τον Αλέξη Μινωτή, ενώ σε Επίδαυρο και Μετέωρα έμεινε μια εβδομάδα.

  • Αρχικοί υποψήφιοι για τους ρόλους ήταν οι Τζόαν Κόλινς, Ρόμπερτ Βάγκνερ, Τζίνα Λολομπρίτζιτα και Κάρι Γκραντ.

  • Τα γυρίσματα έγιναν από κλιμάκιο της 20th Century Fox, της οποίας πρόεδρος τότε ήταν ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός Σπύρος Σκούρας.

  • Από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τις αρχές Νοεμβρίου του 1956 έγιναν τα γυρίσματα στην Ύδρα. Ακολούθησαν γυρίσματα στα Μετέωρα ως τις αρχές Δεκεμβρίου. Τον καιρό των γυρισμάτων η Ύδρα ήταν ακόμα ένα άγνωστο νησί στο εξωτερικό.

  • Το συνεργείο που αποτελείτο από Ιταλούς της Τσινετσιτά και Έλληνες τεχνικούς εργαζόταν μέρα νύχτα για να ολοκληρωθούν τα εξωτερικά γυρίσματα πριν χαλάσει ο καιρός και αρχίσει το κρύο, μιας και σύμφωνα με το σενάριο η ιστορία εκτυλίσσεται το καλοκαίρι. Είχαν όμως την τύχη με το μέρος τους, καθώς όλο τον Οκτώβριο είχε ηλιοφάνεια και καθόλου αέρα.

  • Τα γραφεία της εταιρίας παραγωγής είχαν εγκατασταθεί στο κρουαζιερόπλοιο “Ερμής” του εφοπλιστή Ανδρέα Ποταμιάνου που ήταν αγκυροβολημένο στο Μανδράκι. Στον “Ερμή” έγιναν και κάποια γυρίσματα. Όλο το προσωπικό διέμενε σε αυτό, όπως και οι δύο από τους τέσσερεις πρωταγωνιστές – ο Κλίφτον Γουέμπ, που υποδυόταν τον ξένο αρχαιοκάπηλο, μαζί με τη μητέρα του και ο Χόρχε Μιστράλ που υποδυόταν τον σύντροφο της Φαίδρας, αλλά και η σωσίας της Λόρεν, Σίλα Γκαμπέλ. Η Σοφία Λόρεν έμενε σε ένα αρχοντικό όπου την επισκεπτόταν συχνά ο σύζυγός της Κάρλο Πόντι, ενώ ο Άλαν Λαντ έμεναν στο σκάφος “Δάφνη”.

  • Στο συνεργείο της 20th Century Fox εργάστηκαν σε βοηθητικές δουλειές πολλοί που έγιναν διάσημοι αργότερα στον καλλιτεχνικό κόσμο για να αποκτήσουν εμπειρία, αλλά και επειδή οι αμοιβές που δίνονταν τότε ήταν αστρονομικές. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν ο γνωστός συγγραφέας Κώστας Ταχτσής που είχε προσληφθεί ως βοηθός του σεναριογράφου Ιβάν Μόφατ, αλλά και ο Θανάσης Βέγγος που εργαζόταν ως τεχνικός του συνεργείου.

  • Τα φιλμ του έργου μεταφέρονταν στην Αθήνα με το ταχύπλοο “Εριέττα” του Γιάννη Λάτση, ενώ οι διορθώσεις στέλνονταν στην Ύδρα με τηλεγραφήματα.

  • Ο Αλέξης Μινωτής που έμενε στην Ύδρα υποδύθηκε τον αστυνομικό, ενώ η σύζυγός του Κατίνα Παξινού ερχόταν συχνά για να του κάνει παρέα, αλλά και για μερικές παρτίδες τάβλι στα καφενεδάκια της παραλίας.

  • Τις δύσκολες σκηνές με μακροβούτια και κολύμπι κάτω από το νερό τις γύριζαν οι σωσίες των ηθοποιών.

  • Προς το τέλος της ταινίας υπάρχει μια σκηνή όπου γίνεται ένα μεγάλο γλέντι στο νησί. Δεν ήταν δύσκολο να βρεθούν κομπάρσοι για εκείνη τη σκηνή καθώς ντόπιοι και οι ελάχιστοι παραθεριστές είχαν ήδη μαζευτεί στο σημείο που θα γυριζόταν η σκηνή. Σε εκείνο το γλέντι χόρεψαν ελληνικούς χορούς χορευτές από την ομάδα της Δόρας Στράτου και μετά η Λόρεν τραγούδησε το “Τι Είναι Αυτό που το Λένε Αγάπη” του Τάκη Μωράκη.

Ετικέτες: Σοφία Λόρεν, Ύδρα, Το παιδί και το δελφίνι