Ναυάγια στον Αργοσαρωνικό (Μέρος Γ) | One Day Cruise

Ναυάγια στον Αργοσαρωνικό (Μέρος Γ)

Η λίστα με τα ναυάγια που καταλαμβάνουν από ένα κομμάτι του βυθού του Αργοσαρωνικού μοιάζει να μην έχει τέλος. Ακολουθούν τα πιο πρόσφατα ναυάγια της ναυτικής ιστορίας της χώρας μας.

“Κυρά Ελένη”

Στις 5 Ιανουαρίου 1978 το φορτηγό “Κυρά Ελένη” απέπλευσε από το Λαύριο με προορισμό τη Βουλγαρία με πλήρωμα 18 ατόμων και τις συζύγους του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου. Τα μεσάνυχτα ο καιρός άρχισε να επιδεινώνεται επικίνδυνα. Έτσι ο πλοίαρχος αποφάσισε να καταφύγει στην πλευρά της νήσου «Πάτροκλος» που ήταν προστατευμένη από τους ανέμους μέχρι να βελτιωθεί ο καιρός. Η νησίδα βρίσκεται κοντά στην ακτή, στο σημείο μεταξύ των οικισμών Θυμάρι και Λεγραινά. Όμως, ένα ρεύμα δεν επέτρεψε στο σκάφος να υπακούσει στο πηδάλιό του. Αποτέλεσμα να πέσει δυνατά πάνω στα βράχια με την αριστερή του πλευρά. Το πλήρωμα εγκατέλειψε το σκάφος και βγήκε στην ξηρά, ενώ το πλοίο βυθίστηκε. Το “Κυρά Ελένη” αποτελεί σήμερα τον παράδεισο των αυτοδυτών. Είναι εύκολα προσβάσιμο, καθώς βρίσκεται ελάχιστα μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

“Eλενίτσα Κ.”

Κατασκευάστηκε το 1938 στην Ολλανδία και ήταν φορτηγό πλοίο. Αρχικά ονομάστηκε “Κόρνελ”, στη συνέχεια “Γκλενσάιντ” και το 1974 “Ελενίτσα”. Στέκεται βυθισμένο σε όρθια θέση από το 1983, δύο ναυτικά μίλια ανοιχτά από το νησάκι Φλέβες, απέναντι από τη Βουλιαγμένη. Το εξαμελές πλήρωμά του σώθηκε από δυο ψαρόβαρκες που έφτασαν εγκαίρως στο σημείο του ναυαγίου.

“Παναγής”

Το φορτηγό πλοίο “Παναγής” ναυάγησε στο νησάκι Φλέβες το καλοκαίρι του 1984. Το νησάκι υπήρξε ναυτικό οχυρό και το σημείο όπου ασκούνταν οι βατραχάνθρωποι του Πολεμικού Ναυτικού. Ο “Παναγής” βρίσκεται σε βάθος μόλις 14 μέτρων, ενώ είχε μήκος 55 μέτρα. Παρόλα αυτά, το μεγάλο μήκος του δε φαίνεται σήμερα που είναι πια ναυάγιο, καθώς είναι κομμένο στα δύο. Η κακοκαιρία με τους ισχυρούς ανέμους να πνέουν ανοιχτά του νησιού και μια βλάβη στο πηδάλιο παρέσυραν το πλοίο στη δυτική πλευρά του νησιού βυθίζοντάς το. Όλο το πλήρωμα διασώθηκε ακέραιο χωρίς απώλειες. Το εντυπωσιακό είναι ότι το ναυάγιο μπορούν να δουν και λουόμενοι που βρίσκονται στο σημείο, αρκεί να κάνουν ένα καλό μακροβούτι. Το μικρό βάθος του ναυαγίου σε συνδυασμό με το φως του ήλιου κάνουν εύκολα ορατό το κουφάρι του πλοίου.

“Avantis III”

Πρόκειται για ένα φορτηγό πλοίο μήκους 80 μέτρων. Βυθίστηκε στις 19 Νοεμβρίου 2004 στη θαλάσσια περιοχή της βραχονησίδας Δορούσα, νοτιοδυτικά του Αγκιστρίου.

“Αγία Ζώνη ΙΙ”

Το δεξαμενόπλοιο “Αγία Ζώνη ΙΙ” βυθίστηκε το Σεπτέμβριο του 2017, νοτιοδυτικά της βραχονησίδας Αταλάντης, μεταξύ Σαλαμίνας και Πειραιά. Η αιτία που προκάλεσε το ναυάγιο ήταν το γεγονός ότι άνοιξαν οι βάνες εισρόφησης για να μπει θαλασσινό νερό από τις ειδικές σωληνώσεις και να ισοσταθμιστεί το κενό που υπήρχε στο φορτίο πετρελαίου. Μία, ίσως και περισσότερες από τις βάνες της μιας πλευράς όμως, μπλόκαρε. Έτσι το δεξαμενόπλοιο άρχισε να φορτώνει μονόπλευρα, πήρε κλίση και πολύ γρήγορα βυθίστηκε αγκυροβολημένο. Η διαρροή πετρελαίου προκάλεσε τεράστια οικολογική καταστροφή στη θάλασσα του Σαρωνικού, ενώ από την πρώτη στιγμή φούντωσαν τα σενάρια για παράνομη διακίνηση πετρελαίου.

Ετικέτες: Αργοσαρωνικός, Ναυάγιο, Βυθός, πλοίο, Ιστορία